Zadbaj o przewóz swoich pracowników

utworzone przez | październik 14, 2020 | Blog

Wiele firm decyduje się na organizowanie profesjonalnych przewozów pracowniczych dla swoich ekip. Chociaż nie narzucają tego przepisu prawa, przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że ułatwienie dojazdu do miejsca pracy poprawia wydajność, zaangażowanie i lojalność pracowników. Co warto wiedzieć o tej usłudze?

Kiedy warto pomyśleć o przewozie pracowników?

Z profesjonalnych usług przewozu pracowników korzystają zazwyczaj firmy, których pracownicy wykonują swoje obowiązki z dala od wielkich miast i wszędzie tam, gdzie dojazd do danego miejsca jest utrudniony. Przykładem mogą być firmy zatrudniające pracowników  do prac sezonowych np. w szklarniach na terenie Unii Europejskiej, czy firmy budowlane, realizujące nową inwestycję w trudno dostępnym miejscu (np. budowa drogi na drugim końcu Polski). Nie oznacza to jednak, że firmy stacjonujące w biurowcach czasami też nie korzystają z tego typu usług. Zdarza się, że zlecają one przewóz pracowników na szkolenie lub imprezę integracyjną, która zorganizowana jest w innej części kraju.

Czy warto?

Dlaczego tak wiele firm decyduje się zapewnić dojazd do pracy swoim ludziom? Z wielu powodów. Po pierwsze pracownik, który nie musi sam organizować sobie transportu, dojeżdża na miejsce wypoczęty i pracuje wydajniej. Zmęczenie po podróży w wielu branżach mogłoby wpływać też na bezpieczeństwo w trakcie wykonywania obowiązków – zarówno samego pracownika, jak i osób w jego otoczeniu. Pracodawca może być też pewien, że pracownicy wiezieni przez zawodowego kierowcę dotrą na miejsce na czas – autobus nie będzie błądził, szukając odpowiedniej drogi. Właściciele firm zauważyli również, że pracownicy bardzo doceniają możliwość korzystania z przewozów pracowniczych, stają się więc bardziej lojalni wobec swojego pracodawcy. Niektórzy przedsiębiorcy wpadają na pomysł, by zamiast korzystać z usług firmy organizującej przewozy, kupić własną flotę. Jednak szybko orientują się, że kompletnie im się to nie opłaca. Po pierwsze, zakup i utrzymanie floty to ogromny koszt dla przedsiębiorcy. Po drugie, konieczne jest też zatrudnienie kierowców. Po trzecie, posiadanie własnej floty wymaga stałej kontroli wciąż zmieniających się przepisów i planowania logistyki przewozów. Dlatego właśnie najwygodniej i najekonomiczniej jest zlecić to zadanie specjalistom.